GroenLinks heeft altijd gehamerd op een goed diversiteitsbeleid. De Gemeente moet ook diversiteit, inclusiviteit en toegankelijkheid voorstaan omdat zij een voorbeeldfunctie heeft. De Gemeente dient daarom een goed beleid te hebben om te komen tot een goede representatieve mix van werknemers.

Met dank aan o.a. de Wethouder voor zijn inzet. Er zijn een groot aantal acties ontplooid en het diversiteitsbeleid wordt steeds meer verankerd in de organisatie.

Zie het rapport: Acties van het Plan van Aanpak Diversiteit en Inclusie. https://gemeentebestuur.haarlem.nl/Vergaderingen/Commissie-bestuur/2020/16-januari/19:30 – punt 7

Daar kunt u zien wat de gemeentelijke organisatie allemaal heeft opgestart en uitvoert.  De lijst leest als een goed nieuwsdocument. Gelukkig maar.

Zo is bv de Gemeente Haarlem in oktober onderdeel geworden van het D&I-overleg van de G4 + Eindhoven. Dit overleg tussen deze gemeenten vindt elk kwartaal plaats en wordt nu het G6 overleg genoemd (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Haarlem)

Als we minder divers, minder inclusief en toegankelijk zijn gaat veel potentieel verloren. Potentieel voor de stad. Waar de stad beter van kan worden. Hoe diverser het personeelsbestand hoe beter we bestand zijn tegen de (toekomstige) uitdagingen waar een stad, en zeker een groeiende stad als Haarlem, mee te maken heeft en krijgt.