Kookt u iedere avond en kunt u best wat porties extra maken? En wilt u graag iets voor iemand uit de buurt betekenen? Doe dan mee aan de Kook Voor je Buur 10daagse, die op 27 september begint.

De Kook Voor Je Buur 10daagse is een initiatief van Stichting Thuisafgehaald. Dit platform koppelt thuiskoks aan mensen die niet zelf kunnen of willen koken. Bijvoorbeeld omdat ze problemen met hun gezondheid hebben. Of omdat ze net een tweeling hebben gekregen en daar hun handen vol aan hebben.

Wethouder Marie-Thérèse Meijs kookt ook

Wethouder Marie-Thérèse Meijs is één van de Haarlemmers die meedoet aan de Kook Voor je Buur 10daagse. Ze vertelt: “Ik vind dit een prachtig initiatief! Om met een lekkere, gezonde maaltijd je buur te ontmoeten en zorg te dragen voor elkaar.” De wethouder kookt op vrijdag 4 oktober, samen met een van de meest actieve thuiskoks van Haarlem, Gular, 25 porties vegetarische dolma. Via de website van Stichting Thuisafgehaald kunt u een portie van deze maaltijd bemachtigen.

Meedoen

Gaat u ook de uitdaging aan en maakt u een aantal buren gelukkig door een keer te koken? Meldt u dan aan via www.kookvoorjebuur.nl. U kunt zelf kiezen hoeveel dagen u mee wilt doen en hoeveel porties u aan wilt bieden. De afhaler betaalt de kosten voor de ingrediënten van de maaltijd.

Wilt u liever een portie afhalen? Of kent u iemand die zelf niet meer kan koken? Ook dan kunt u meedoen, door een maaltijd af te halen bij uw buur. Ga hiervoor naar kookvoorjebuur.nl, vul uw postcode in en kijk welke maaltijden er in uw buurt worden aangeboden. Maaltijden reserveren voor de Kook Voor Je Buur 10Daagse kan vanaf nu.