Najim Zohri  schrijft:

Beste stadsgenoten,

In deze zware en onzekere tijden wens ik jullie allen veel sterkte, ook namens team GroenLinks Haarlem. De corona crisis raakt alle lagen van de samenleving en de gevolgen zijn ongekend.

Voor een ieder die bezig is om hulp te verlenen aan de mensen die getroffen zijn door het coronavirus en in het bijzonder de zorgverleners die nu met man en macht eerstelijnshulp aan het bieden zijn.: dank en heel veel respect.

Ook ben ik heel trots op de vele mooie initiatieven die er zijn ontstaan om de kwetsbaren in de Haarlemse samenleving te ondersteunen. Mooie voorbeelden hoe wij Zij aan Zij met elkaar bezig zijn dit alles het hoofd te bieden.

Helaas hebben de genomen maatregelen ervoor gezorgd dat veel ondernemers op dit moment niet hun werkzaamheden kunnen uitvoeren zoals ze zouden willen. Dit heeft heel veel impact op de werkgelegenheid in de stad. Gelukkig zie ik ook hier veel mooie initiatieven, waarbij ondernemers proberen creatief te zijn met de mogelijkheden die er zijn om hun core business een beetje vorm te geven. Naast de creativiteit van de ondernemers zijn er ook extra maatregelen genomen door het rijk ter ondersteuning. Haarlem is daarin niet achtergebleven en probeert via gemeentelijke maatregelen de nodige ondersteuning te bieden. Zie daarvoor de website van de gemeente Haarlem.

De Gemeente Haarlem is met man en macht bezig om enerzijds de dienstverlening op peil te houden, en anderzijds ondersteuning te bieden aan diegenen die dit het hardst nodig hebben. Wij begrijpen dat veel mensen met vragen zitten en niet weten waar zij terecht kunnen.

Ik doe hierbij een oproep:

Heeft u vragen over een zorgzame samenleving, maatschappelijke ontwikkeling en of werk en inkomen en komt u er zelf niet uit of kent u iemand in een schrijnende situatie met betrekking tot de gemeentelijke dienstverlening?

Meld het via fractie@groenlinkshaarlem.nl en wij zullen u zo spoedig mogelijk proberen te antwoorden/helpen. Daar waar nodig brengen wij uw situatie onder de aandacht en gaan wij samen met u op zoek naar een oplossing.

Namens de fractie GroenLinks Haarlem vraag ik u in eerste instantie goed op uzelf en uw naasten te letten en alle richtlijnen strikt op te volgen.