Uiterlijk 3 maart 2021 ontvangt u de stempas voor de verkiezingen van de leden van de Tweede Kamer op 17 maart 2021. Tot vrijdag 12 maart, uiterlijk 17.00 uur kunt u een vervangende stempas, een kiezerspas of een schriftelijke volmacht aanvragen bij de gemeente.

Heeft u de stempas niet ontvangen of bent u de stempas kwijt? Vraag dan een vervangende stempas aan. Ook als uw stempas ernstig beschadigd is, kunt u een nieuwe stempas aanvragen.

Wilt u in een andere gemeente uw stem uitbrengen? Vraag dan  een kiezerspas aan. 

Wilt u iemand anders voor u laten stemmen? Dan kunt u hiervoor de machtiging op de stempas zelf gebruiken. Dit kan echter alleen als degene die voor u gaat stemmen in dezelfde gemeente woont. Woont hij of zij ergens anders, dan vraagt u een schriftelijke volmacht aan. 

U kunt de aanvraag voor een vervangende stempas, kiezerspas of volmacht tot en met vrijdag 12 maart 17.00 uur doen in de publiekshal. Een schriftelijke aanvraag moet ook op dat tijdstip binnen zijn.

Meer informatie vindt u op de verkiezingspagina.