Foto: Aanbieden van Manifest voor een klimaatrechtvaardig Haarlem door de Haarlemse Klimaatcoalitie aan alle partijen op 4 juli in de Kweektuin. (In midden met zwart T-shirt Jasper Drost, Links Melissa Oosterbroek.

Citaat uit het betoog van Jasper Drost bij de Kadernota een dag later.

Waardevolle lessen die we kunnen gebruiken om die andere grote crisis , de klimaatcrisis, te lijf te gaan. De urgentie wordt allang niet meer betwist. GroenLinks wil, samen met de Haarlemmers, de energietransitie aangaan. En samen met de Haarlemmers onze stad vergroenen, voor de noodzakelijke klimaatadaptatie en voor het verbeteren en herstellen van de biodiversiteit en daarmee de leefbaarheid van de stad.

We zeggen met opzet : samen met de Haarlemmers. Er zit veel sociale energie in de stad. Ik ontving gister nog een klimaatmanifest met 10 concrete actiepunten van tientallen organisaties. Ook dat is duurzame en bruikbare energie waar we optimaal gebruik van moeten en kunnen maken.  Corona is geen excuus om niets te doen, integendeel: het is een trigger om meer te doen. Om beter te doen.