Voorzitter Ernst Merhottein van GroenLinks Haarlem stelt voor om de naam van ex-wethouder Ruud Grondel te vereeuwigen. Bijvoorbeeld door de verbouwde Schouwburg straks om te dopen tot 'Grondel Theater'. Merhottein schrijft dat in een dankwoord aan Grondel, die de afgelopen vier jaar voor GroenLinks in het college zat.

De volledige tekst van het dankwoord:

Ruud, bedankt!
Turbulente tijden waren het de afgelopen weken: tegenvallende resultaten, maar toch hoop op collegedeelname. Het was maar voor kort. De droom werd ruw verstoord. De SP maakte een move met PvdA en VVD, en daarmee stond GroenLinks buitenspel.
En dus… is hij opeens weg. Ik kan er nog niet aan wennen. Ruud behoorde zó tot Groen-Links Haarlem, Ruud was zó het gezicht, Ruud… Een begeesterde wethouder, die altijd vol energie de Haarlemse politiek richting gaf. Ruud heeft klappen moeten incasseren, impopulaire maatregelen moeten nemen en soms ook mensen tegen zich in het harnas gejaagd. Jammer dat de kiezer in het stemhokje even vergeten leek wat Ruud allemaal voor elkaar gekregen heeft. Wat heeft-ie veel gedaan, en ook zo veel goede dingen.
Een wervelwind, maar goed gezind. Maar nu is hij weer vertrokken, Haarlem in stilte ach-terlatend. Hij zal nog een hele tijd onze herinnering op een positieve wijze voeden en het bestuur van GroenLinks Haarlem wenst Ruud alle goeds toe. We missen Ruud en dat zal nog wel even zo blijven. Een vanzelfsprekendheid teniet gedaan. Wanneer straks de nieuwe Schouwburg open gaat, moet Haarlem de Schouwburg maar het Grondel Theater gaan noemen. Het minste dat Ruud verdient, is om in de stad vereeuwigd te blijven!

Ruud… bedankt!

Namens het bestuur GroenLinks Haarlem