Elke 3 weken verstuurt GroenLinks Haarlem een nieuwsbrief per e-mail. Hieronder staat de inhoud van de editie van 28 december 2007.

Haarlem kan zonder cameratoezicht

In januari behandelt de Haarlemse gemeenteraad een aantal stellingen rond de mogelijke invoering van cameratoezicht in (delen van) de stad. GroenLinks-raadslid Abid Azannay geeft alvast zijn antwoord: "Haarlem kan zonder cameratoezicht".

Lees het hele bericht op de site van GroenLinks.

GroenLinks wil meer geld voor minimabeleid

De gemeenteraadsfractie van GroenLinks heeft begin december een voorstel ingediend om Haags geld voor minimabeleid ook wérkelijk te besteden aan armoedebestrijding. Helaas was een meerderheid van de raad tegen dit voorstel van Anita de Jong.

Op naar een duurzaam Haarlem

De initiatiefgroep Duurzaam Haarlem heeft in samenwerking met de gemeente een boekje gepubliceerd over duurzame initiatieven in en rond Haarlem. Deze initiatiefgroep, waarin onder meer GroenLinkser Fer Daalderop actief is, heeft een flinke impuls gegeven aan de discussie over Haarlem als duurzame gemeente. De gemeente beraadt zich de komende maanden en wethouder Divendal komt erop terug in februari of maart 2008...

Nieuw lid: Floor Tempelaars

In de (nieuwe) rubriek 'Nieuwe Leden' stellen nieuwe Haarlemse GroenLinks-leden zich voor. Déze keer is de beurt aan Floor Tempelaars: ze studeert sociologie in Amsterdam en schrijft over... linkse intellectuelen, Femke's 'Linkse Lente', Geert Wilders en haar reden om voor GroenLinks te kiezen.

Lees het hele bericht op de site van GroenLinks.

Nieuwjaarscafé: komt de klimaathype ten einde in 2008?

Op zondag 6 januari organiseert GroenLinks Haarlem een Nieuwjaarscafé rond de klimaatverandering. Diverse Haarlemmers vertellen in een afwisselende talkshow over hun bijdrage aan de strijd tegen de klimaatverandering. De show wordt afgewisseld met een muzikale bijdrage van de Haarlemse rappersformatie Moctu.

In de talkshow wordt vooruitgeblikt op het nieuwe jaar. De Haarlemse politieke agenda komt aan bod, maar ook de klimaatverandering. Komt de klimaathype in 2008 ten einde, of gaan heel veel mensen, ondernemers en politici hun groene voornemens waarmaken?
Te gast zijn onder meer: Theo Elfrink (maakte zijn eigen huis 'klimaatneutraal'), Marcel Vonk van EvoSwitch (ICT-bedrijf dat het eigen energieverbruik met 20% terugbracht) en Maurits Groen (haalde Al Gore eind 2006 naar Nederland).

Nieuwjaarscafé GroenLinks Haarlem
Zondag 6 januari 15.30-17.00 uur (zaal open om 15.00 uur)
Patronaat (café), Zijlsingel 2
Toegang gratis

"Steun de actie Kappen met Kolen"

GroenLinks is een actie gestart om ervoor te zorgen, dat het bouwen van nieuwe kolencentrales niet doorgaat. Ga naar de actiewebsite en doe mee!
kappenmetkolen.nl

Colofon

Dit is de 3-wekelijkse nieuwsbrief van GroenLinks Haarlem. Als je de nieuwsbrief wilt ontvangen, stuur dan een mailtje naar glhcamp@xs4all.nl