Iedere maand verstuurt GroenLinks Haarlem een nieuwsbrief per e-mail. Hieronder staat de inhoud van de editie van 6 februari 2008.

Uitnodiging: GroenLinks Café op 19 februari

Op dinsdag 19 februari organiseert het bestuur een GroenLinks Café. De avond begint met een 'openbare bestuursvergadering'. Alle leden zijn welkom vanaf 20.00 uur. Na de huishoudelijke zaken bespreken we vanaf 20.30 uur een aantal actuele Haarlemse kwesties die in de raad (of daarbuiten) spelen.
Verder zijn er korte presentaties van het campagneteam en de fractie. Ook wil het bestuur de belangstelling peilen voor een Introductiecursus GroenLinks-politiek.

GroenLinks Café
Dinsdag 19 februari, vanaf 20.00 uur
Lunchroom Juffrouw zonder Zorgen, Grote Houtstraat 142a

GroenLinks op de bres voor Haarlems groen

In een commissie van de gemeenteraad is in januari gesproken over de nieuwe bomenverordening. Raadslid Anita de Jong zei daarbij dat de nieuw voorgestelde bomenverordening een verbetering is, maar ze vindt de regels nog niet goed genoeg. Zo bepleit ze onder meer dat er in elke wijk een 'Boom van de Toekomst' komt.

Lees het hele bericht op de site van GroenLinks.

Tijdens de verbouwing... blijft de straat gewoon dicht

Nadat GroenLinks de onveilige situatie voor fietsers en voetgangers aan de orde stelde, is afgelopen zaterdag de Gedempte Oudegracht (GOG) opnieuw afgesloten voor autoverkeer. De GOG en omgeving gaan grondig op de schop en dat leidt tot onoverzichtelijke situaties.

Lees de brief aan B&W op de site van GroenLinks.

Anonieme tips over bijstandsfraude toch toegestaan

De Haarlemse gemeenteraad heeft onlangs ingestemd met een nota over het tegengaan van bijstandsfraude. GroenLinks protesteerde met enkele andere partijen tegen de mogelijkheid om anonieme tips door te geven over vermeende fraude, maar een meerderheid van de raad had geen overwegende bezwaren tegen een dergelijke maatregel.

Lees het hele bericht op de site van GroenLinks.

COLUMN Tenda Hoffmans: overlast in de achtertuin

Tenda Hoffmans, raadslid van het jaar 2007, is het nieuwe jaar (ook weer) goed begonnen. In een column op de site van GroenLinks Haarlem houdt ze een warm pleidooi voor volwaardige opvang van verslaafde dak- en thuislozen in de Haarlemse binnenstad. Ze richt zich daarbij op de binnenstadbewoners en wijst erop dat ze lusten hebben, maar ook lasten. Dus de opvang komt wat Tenda betreft "níet in de Waarderpolder, maar in onze achtertuin".

Lees Tenda's column op de site van GroenLinks.

Colofon

Dit is de 3-wekelijkse nieuwsbrief van GroenLinks Haarlem. Als je de nieuwsbrief wilt ontvangen, stuur dan een mailtje naar glhcamp@xs4all.nl