GroenLinks is een groot voorstander van de nieuwe VMBO-locatie aan het badmintonpad.
Het huidige Sterrencollege krijgt een gloednieuw onderkomen, tegenover de oude school, aan het Badmintonpad. GroenLinks is blij dat deze nieuwbouw nu snel van de grond gaat komen. Het VMBO-onderwijs verdient een gebouw dat aangepast is aan de moderne wijze van onderwijs geven. Vooral de praktijkruimten moeten voor deze vorm van onderwijs goed geoutilleerd zijn.
Voordat het echter zover was zijn er heel wat hobbels genomen. Zo moest eerst de bouwplaats ontruimd worden door de honk- en softbal vereniging Kinheim. Dat kon echter pas plaats vinden als het Pim Mulier sportpark heringericht was. Gelukkig kon alles nog net op tijd z'n beslag krijgen.

Voor de bekostiging van de vernieuwing van de huidige badmintonhal e.a. sportgelieerde accommodaties waren er ook nog woningen gepland op het betreffende Bamintonpad. Vooral hiertegen kwamen de omwonenden in het geweer. De weerstand tegen een oorspronkelijk ingeplande woontoren werd dan ook door het college snel van tafel geveegd door te verzekeren dat deze  echt niet door zou gaan. De woontoren is alleen maar een mogelijkheid maar zeker nog geen werkelijkheid, zo'n toren zal er zeker niet komen, zo beweerde de verantwoordelijk wethouder dhr. Divendal. Met name deze opstelling was voor de GroenLinks fractie reden om, toen in het definitieve plan de woontoren toch weer ingetekend stond, tegen dit onderdeel te stemmen. "De geloofwaardigheid van het gemeentebestuur is hier in het geding" aldus Anita de Jong, die voor GroenLinks hierover het woord voerde. Een meerderheid van de raad deed hetzelfde, dus die woontoren komt er niet. De consequentie van dit stemgedrag is dat de financiering van de nieuwbouw voor m.n. de badmintonhal, overigens geen gemeentelijke sportaccommodatie, nog niet rond is. De eigenaar zal op zoek moeten gaan om, naast de financiële bijdrage van de gemeente, nog andere financiers te vinden.
Anita de Jong