Mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben, zoals begeleiding, dagbesteding en beschermd wonen, kunnen sinds dit jaar terecht bij hun gemeente. Als iemand zich meldt, dan zal de gemeente onderzoek doen naar de persoonlijke situatie van de aanvrager en met hem/haar in gesprek gaan. Een aantal cliëntenorganisaties is benieuwd naar de ervaringen van cliënten met dit gesprek. (o.a. WMO-raden, Zorgbelang, platform GGZ.)
Tot 4 mei 2015 kunt u meedoen met de digitale raadpleging en zijn/haar ervaringen melden. De raadpleging is bedoeld voor iedereen die met het gesprek te maken heeft. Dus cliënten (mensen met een bestaande aanspraak, overgangsrecht en nieuwe aanvragers) maar ook mantelzorgers .
Vul de vragenlijst in via www.zorgnaargemeenten.nl
Geen internet? Bel op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur naar 0900 235 67 80 (20 cent per gesprek).
Wat is het doel?
Weet u waar u zich kunt melden voor een gesprek met de gemeente? Heeft u een gesprek gehad met de gemeente? Op welke wijze heeft u zich voorbereid? Heeft u een individuele maatwerkvoorziening aangevraagd en is deze aanvraag toegekend? Uw ervaringen zijn belangrijk. De onderzoekers maken een rapport waarin alle ervaringen worden gebundeld. Dit rapport wordt verspreid onder lokale belangenbehartigers, Wmo-adviesraden en gemeenten zodat zij uw ervaringen kunnen gebruiken om in de gemeente en de regio goede zorg te regelen passend bij wat mensen vragen.