Er zijn ingrijpende maatregelen genomen om het coronavirus tegen te gaan. Deze zijn noodzakelijk, maar ook zeer ingrijpend voor heel veel mensen. Met dit bericht willen we iedereen een hart onder de riem steken. Daarnaast willen we laten weten hoe je GroenLinks Haarlem kunt bereiken.

We willen alle Haarlemmers die door de huidige situatie getroffen worden, sterkte wensen. We denken aan mensen die ziek zijn, mensen die zich zorgen maken over hun gezondheid, mensen die alleen thuis zijn, dak- en thuislozen.

We spreken onze enorme waardering uit voor de mensen die nu keihard werken

We denken aan het personeel in de zorg, maar ook in het onderwijs en andere beroepen, zoals de schoonmaakbranche en openbaar vervoer, waar mensen nu klaar staan om de gevolgen van de crisis op te vangen. Voor MKB'ers, ZZP'ers en oproepkrachten in de culturele sector en in de horeca in het bijzonder komt deze crisis hard aan.

We roepen iedereen op om er in deze crisis waar mogelijk voor elkaar te zijn

Er zijn al allerlei initiatieven om hieraan bij te dragen. Volwassenen en ook kinderen die voor oudere mensen in de buurt boodschappen doen. Mensen die via #coronahulp op sociale media aanbieden om de hond uit te laten. Mensen die oproepen brieven te sturen aan ouderen in verzorgingstehuizen of met hen te bellen. Op de website nextdoor kun je zien wat je zelf kunt doen. Het Rode Kruis heeft een speciale hulplijn geopend voor mensen die hun verhaal kwijt willen of advies nodig hebben (+31 70 44 55 888).

Hoe kun je ons bereiken?

De Haarlemse fractie werkt op dit moment vanuit huis. Fractievergaderingen gaan voorlopig niet door (alleen digitaal). Daarnaast zijn alle technische sessies op het stadhuis afgezegd. De geplande raadsvergadering van donderdag 26 maart gaat mogelijk, in aangepaste vorm, door. Deze zal dan alleen digitaal te volgen zijn via https://haarlem.notubiz.nl/.

We zijn goed te bereiken via mail. Onze mailadressen vind je hier: https://haarlem.groenlinks.nl/mensen

Voor actuele informatie over het Coronavirus verwijzen we naar de site van het RIVM.

Op de site https://www.haarlem.nl/nieuws/informatie-coronavirus/ is actuele informatie te vinden voor Haarlemse inwoners, ondernemers en instellingen.

Namens de gehele fractie,

Jasper Drost